Ferie for Alle 2023: På safari i Herning Messecenter

Ugen der gik 8 2023: Et år, feriemesse og skiferie

Ugen der gik 8 2023 fra d. 20. til 26. februar. Hele ugen står i krigens tegn. Der er Ukraine- og krigsudsendelser ugen igennem. Fredag d. 24. markerer årsdagen for den russiske ‘militærøvelse’. Desværre vurderer eksperter, at der på nuværende tidspunkt ikke er mulighed for en diplomatisk løsning, begge parter vil føre krig ….

Vejret er mildere, men stadig skifter det mellem gråvejr, regn, sol og sne.

Ugen der gik 8 2023

Ugen der gik 8 2023 Wagrain Østrig Marina Aagaard blogHer byder ugen på træning. Det sædvanlige. Personlig træning, holdtræning og firmatræning. Samt en smule selvtræning. Holdtræningen kører rigtig godt, for jeg har fundet ny elektronisk musik, der er lige i øret. Og min 5am club workout (20 min. cardio) er endelig blevet færdig til YouTube.

Ferie for alle

Fredag tager jeg som vanligt til Ferie for Alle, Skandinaviens største feriemesse. Henrik og vores gæst Annette er med. Vi har en god dag; får set alle hallerne, Camping, Golf, Udland, Danmark og Outdoor. Og hørt et par foredrag.

Der er masser af inspiration og man får rigtig meget lyst til at rejse mere  og er man til charterferier er der ‘latterligt billige’ rejser til 1999, 2999 og 3999 DKK for fly, hotel og all-inclusive. Der er lange køer om morgenen til tilbudsstandene.

For en gangs skyld tager vi tidligt af sted, allerede klokken 1600, for at besøge Henriks bror på vejen hjem.

Henrik og Annette spiser hos en ven på vejen, mens jeg pakker.

Wagrain

Søster har ganske overraskende inviteret mig på søstertur. Så: Klokken 0900 lørdag kører Henrik mig til Stilling, hvor søster samler mig op. Derfra kører vi videre til Billund; forude venter en forlænget weekend på ski.

Vi tager til Wagrain, første gang for os begge. Vi lander i Salzburg og kører med bus 1 times tid til Wagrain, et mindre hotel Tatzlwurm. Vi indkvarterer os. Dernæst går vi på søsters opfordring på Kuhstahl. Min første afterski oplevelse ever.

28 år på ski har jeg klaret mig uden afterski, men nu skal det så være. Pia bestiller Jägerbombs, Red Bull og Jaegermeisster, arrrgggh (og det giver hovedpine), til tonerne af diverse afterski hits og ‘sing-along’ fra gæsterne i den pakkede bar.

Efter et par timer får jeg hende lokket ud i stilheden, og vi går en tur rundt i byen, i et skønt, blidt snevejr, før vi spiser aftensmad.

Søndag står vi tidligt op og spiser morgenmad. Tager med den første bus og med en af de første skigondoler op. Vi starter i gråvejr, men da vi kommer op på toppen er der den skønneste powersne og solskin hele formiddagen.

Også om eftermiddagen skinner solen det meste af tiden, kun afbrudt af let skydække. En næsten perfekt dag på ski, hvor vi får kørt området tyndt.

Ved 15:30-tiden begynder en del af pisterne dog at være ret opkørte, puklede, så vi begynder at køre nedad; direkte ned til Kuhstal igen, hvor søster går i gang med at feste, mens jeg forsøger at holde lidt igen.

Ved 18-tiden får vi et lift i taxi hen til hotellet – ellers var festen fortsat …

Efter fotokigning, jeg har taget et par hundrede fotos af de ekstremt flotte snedækkede graner og pister, er vi klar til spisning – og jeg til at gå i seng, mens søster er klar til fest i baren …